Går i Mammas fotspår?



WOW, silket ös!

Christoffer och jag rockade loss till E-type, Ola, Sanna Nielsen och Nordman på Rix Fm-festivalen igår. Yeah!
Som två pensionärer gick vi runt och klagade på alla fulla ungdomar, haha... Man börjar bli gammal? Eller  var man bara lite avundsjuk för att man själv inte kunde festa pga att man körde? Tjaa, vad vet jag.
Vi åkte dit mest för Nellies skull (min 12-åriga trotsiga,förvuxna lillsyrra)
Hon ville så gärna dit och "hela falkenberg" var ju där. Men mormor sa "nej, du får inte åka dit utan nån vuxen".
Jag klassas ju nu mera som vuxen så jag va shysst och ställde upp ;) Fasst lite för egen vinnig var det ju med, fick ju en himla trevligt torsdagkväll med min älskade.
Nellie mötte sina kompisar och fick springa själv tills klockan va ca tolv, för då körde vi hem.

 Nellie


Det enda jobbiga med kvällen var att jag slarvat med att checka motorlojan, och den var såklart slut.
Jaha..Och nu då? :S Den började tjuta när jag precis anlänt på motorvägen påväg MOT halmstad. Så fel. Inte kul om motrn skärt sig där inte. Men vi kom fram till halmstad och jag hade jävligt tur med parkering och allt vad det heter..
Kollade stickan och såg att det faktiskt inte fanns en droppe olja kvar. Oooh.
Så fter festivalen raggade vi upp en grapp på ca 60 år, han visste vart Shell låg..Dags att vandra tänkte jag, men nej då. Min räddare i nöden, min vita springare, ängel och allt vad hon är (Rebecka) var ju också i Halmstad, så hon körde mig ända bort till Shell där jag fick förspilla min ack så magra slantar..200 kr för 2 liter motorolja. Den tråkigaste utgiften i hela mitt liv!

Jaja, fyllde på det och åkte hem. Det hann förstås ös-regna innan vi hann fram till bilen.

"It´s raining cats and dogs"
Hur kul är inte det uttrycket?





Jag fyller på motorolja på bilen. Kanske skall man gå i morsan fotspår och bli bilmekaniker?



Wheels And Wings eller Håkan Hellström?

Lätt ju. Håkan är bäst! Men..Har ändå inte besämt mig än. Christoffer jobbar och så även Rebecka.. Så jag tänkte "hänga" med min mormor ikväll. Och hon skall antingen till det ena eller det andra. Jag tror hon väljer Håkan ;)



Hm, om jag hade varit rik. Gud vad jag hade shoppat. Jag tror inte ens jag har en LBT (little black dress).
Men om jag hade varit rik, så hade jag köpt denna underbara lilla sak:

 LBT
www.asos.com


Anyway. jag tor jag ska dra ut en sväng, solen skiner you for gods sake!





















Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag var också i HALMSTAD, icke Varberg.. :p

2008-07-19 @ 01:54:34
URL: http://nilssonrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0