GI ?

Jag har funderat stark på att kanske börja med GI-kost? Är det så svårt?
Jag vet inte, det borde inte vara det. Är det inte att bara hoppa över potatis, pasta, ris mm? Och sen övergå till fullkornspasta osv? Nån som kan nått om detta, eller har tips på bra hemsidor får gärna skicka det till mig!
Jag gick upp ett antal kilo för ett tagsedan, eller ja, nästan två år sen. Och det börjar bli lite jobbigt, känner lixom att det väller över och att byxorna är försmå. Nu är det dags att göra något! Jag har tjatat om det massa, men svältmetoden funkar inte på mig längre..Eller rättare sagt, jag orkar inte. Min kropp orkade inte!
För typ två år sedan "fastade" jag.. Jag började inte medvetet, men såg hur jag rasade i vikt. Och sen blev det lixom roligt och Rebecka och jag pushade varandra. Så jag åt minsta möjliga.. Och typ belönade mig själv för att jag inte ätit.
Som mest åt jag cornflakes i skolan, nudlar på kvällen och däremellan popcorn. Huha.
Jag blev faktiskt sjuk, fick dubbelsidig lunginflammation (omdet nu berodde på det?) sen fick jag kräksjuka och blev ännu smalare. Jag var inte extremt smal, men absolut rätt så smal. Om man jämför. Det minsta vågen stannade på var 58. Och jag är nästan 1.80... Min balklänning blev jättestor! För när jag köpte den vägde jag 63 kg. Så det var bara att äta upp sig igen :S Gick upp till 61..Och nu väger jag ...65. hade gärngar velat väga runt 60-63 igen.
GI, funkar det??
Jag har asdålig självdisciplin och har velat gå ner i vikt länge å velat börja träna och allt det där. Men fan, jag kan inte.
Nu måste jag skärpa mig!!

Det värta av allt är mitt cola-beroende. Jag dricker ungefär 2 liter om dagen. Varje dag. Det är sjukt och jag känner verkligen ett begär! Fruktansvärt..
Aja.


OJ! Kom åt en knapp och texten blev jättestor och nu får jag inte tillbaka den. HJÄLP!?


Får fortfarande inte bort den stooora texten. Jobbigt.

Blir det mingel i Varberg ikväll tro?




 HAHA. Hittade denna hemska bild och var bara tvungen att lägga upp den. fy




 Älskar att drömma mig tillbaka till denna sommarbild. Hultan 07



Kommentarer
Postat av: Marcus

GI funkar men du ska nog koncentrera dig på hur mycket du äter på en dag istället. 2 liter cola är ju absolut inte bra. Om det nu inte är Cola Light?



Det enda som funkar är att kolla hur mycket kalorier man får i sig på en dag. Och att inte ligga över hur mycket man gör av med. Kalorier in och kalorier ut om du förstår vad jag menar?

2008-07-19 @ 16:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0