Party...All night long?

 Hm. Nu kanske jag kan ta mig ork att skriva ett par rader i min så intressanta blogg? huh

Fest!

Ja, igår var det bannemig fest! Vi stack till Varberg igår, Rebecka, Emma B och jag.
Festen annordnades av PJ (psyk-jeppe) och det var mycket trevligt.
En aussie, en bror några arbetskollegor och ...En Mark Levengood. Kan det bli bättre?
Vi var på vårt allra bästa partyhumör och timmarna flöt förbi..Fort.
Helt plötsligt var klockan typ två och första gäspen kom. Nu då?
PJ skulle ju upp vid sex stackarn så han skulle lägga sig.
Vi stack till stan och åt korv (som var farlig för allas magar!) Anyway...Bussfan skulle inte komma fören 03.15
och helt plötsligt  var man som 14 igen. Lite småberusad, trötta och alldeless för lättklädda..Mitt i natten, någonstans och vi kom inte hem. Haha! Väl framme vid stationen visade det ju sig vara så att busstrafiken var ändrar pga wheels and wings. Suck. Nu skulle vi ta oss till Lorensberg för att få åka med bussen hem..
Men vart fan ligger Lorensberg?

- Vid kyrkan!
- Vid sjukhuset
- Nä men ligger inte det vid nån rondell?

GAH! Svart-taxi ville inte hämta och vit-taxi ..Är dyrt

Men men, någon visste att Lorensberg låg vid ICA och vi blev glada..
Var det så enkelt?

Promenerade dit med tunga steg och JA äntligen fick vi stiga på den väntade bussen.
Kröp ner under täcket vid 05.00 ca.

Huu det var en blöt natt, men rolig ;)

 Jag och Emma, festen kan börja!


 Triss i damer


 Sofie och "aussien"

Haha., det roligaste med hela kvällen var då vi lurade Sofie (som kom senare) att denna man inte kunde svenska, han är från australien och kan bara prata engelska.

-okej!?

Så Sofie pratade...och pratade..och pratade... Hon skulle även lära denna man ett par fula ord
Bla: "knulla mig"

Hahhaa, det roligaste var..han att kunde svenska! Haha, han är én svensk som pluggar i Australien..
Där fick vi oss ett gott skratt.
Stackars Sofie ;)


 Ralph Jag Emma



 Folk













GI

Mitt nya liv börjar här och nu. På prov.

I en vecka ska jag avstå mig allt vad kolhydrater heter.
Jag ska åtminstonde försöka
Jag gör det bara för min egen skull, och skall icke tävla med någon annan än mig själv.
5 kg mindre, och jag kommer att vara nöjd..
Detta kommer att bli en hård kamp.

I brist på fantasi (och pengar) skall jag inte äta annat än sallad, kyckling, köttsoppa och husmans knäckebröd med cognacsmedwurst.


Dagens lunch består av : köttsoppa och knäckebröd
Mellanmål : knäckebröd
Ikväll: Omelett med grönsallad och köttfärstomater (haha köttfärstomater? jag låter felstavningen stå kvar för det va så jävla roligt, jag menar givetvis körsbärstomater)

Morgondagens frukost : knäcke..
Lunch: Köttsoppa
Kvällsmat: Kycklingsallad.

Låter det inte bra?? Där emellan massa vatten och en och annan gurkbit.

SOUNDS FUN RIGHT?


Forskning har visat att en kost med ett lågt GI är bra för hälsan:

  • Lägre blodfetter.
  • Bättre tandhälsa.
  • Du är mätt under längre tid.
  • Ökad uthållighet.

Många menar också att en kost med lägre GI minskar sötsug och ger ett jämnare humör. Det är därför en kost som särskilt kan rekommenderas till de som har problem med humöret eller lider av en sjukdom där humöret påverkas.





Så..Peppa mig nu, kära läsare.. <3


Föresten hur har eran helg varit, vad har ni hittat på?

Kommentera mera..


Ps. Jag får åtminstonde äta, så GI är bra ;)


Slick i rumpan!






OH JA!
Min stora Idol Carolina Gynning har en blogg!
Hon är så underbart spontan och så fräck i sitt skrivande och jag bara älskar det!

www.gynning.blogspot.com


 Vild och Vacker     Läs den!






Orkar ni föresten läsa allt jag skriver? För det är emst strunt..

Idag är min sista semetserdag. Huha, ska kolla lite resor redan nu hade jag tänkt..kanske tar en evcka eller två i vinter ;)

Idag ska jag diska, vika tävtt och dammsuga. Och beställa dammsugarpåsar på nätet. Smidigt va?




SHIT. man får ju inte äta knäckebröd heller...dom förtsa två veckor. Vad gör jag nu då? Vad äter jag då till frukost? Hatar gröt och keso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0