Missbrukar-unge

Tänk om man hade fåt lägg på tre st nollor efter de där 23 läsarna :S

Bloggat runt massa nu, bla kollat de tio högsta på bloggportalen. Boring.
Oj! Vill icke kritisera, men...Mode hit och mode dit. Hur många kan tycka till om samma sak?
Alla ser lika dana ut och har samma kläder och tror att det är deras påfund.
Ja livet kan inte vara lätt för en överklassakicka från Sthlm.
Jo, självklart är man lite sådär halvavis..Pengarna hade man kanske inte tackat nej till!
Men hur funkar det?
Hur går det till att ha en välkänd blogg?
Fota sig själv för dagens outfit och säga vad man gjort på dagen (suttit på ute serveringen och druckit lattemattechoccochinosmedsoyamjölkkaffe?)


OH, påtal om pengar! Min lön kom idag..JIPPI!
Vad skall shoppas härnäst?



Idag är det iallafall solning som gäller. Hela dagen. För jag jobbar heela helgen..
Bäst att passa på.

Ps köpte nya undies i Varberg igår. Vita i spets med rosetter och sånt fint.
Men hur går det till? När jag tar av mig min BH så är jag platt som en pannkaka
(med en toutch av överdrivenhet)
Men så får jag på mig en BH, i men sedervanliga storlek. Och den är..Tight. Så jag testar en C-kupa som sitter perfekt.
HUR I HELVETE ÄR DET MÖJLIGT?
Ser knappt anstymmelse till bröst..Och så har man C-kupa?

WOW!

Bh kan göra under vill jag lova.





Från det ena till det andra.
Sluta läs om du är finkänslig
Mitt liv är lite sådär uppchnervänt nu. Eller hur ska man säg? Mitt liv har gjort en helomvändning och blivit lugnt och tryggt.

Pier Ström är död, han dog i bilkrashen som va utanför Falkenberg. Han var känd narkoman och sålde droger.

Såhär kunde det se ut en helt vanlig dag, i mitt förra liv:


Jag hade vart på Tina och Lottas 18-årsfest. Det var buffé och en massa folk. Jag hade vansinnigt kul vill jag minnas..
Minns inte hur jag kom hem från Boberg, men hem kom jag. Ranglade fram till dörren..sådär mitt i natten nångång.
Och när jag öppnar ser jag att mamma sitter i köket med någon..
"åh, nej ve, fan är det nu då"
Slänger av mig skorna och jackan för att gå in i köket. Där sitter han..Pier Ström.
Den fasade.
Mamma är märkbart överdrivet påverkad..Av vad vet jag inte.
Dom sitter och pratar..Pier är utslängd och har ingen stans att bo..Suck..
Mamma säger
- det finns spahetti och köttfärs i kylen om du vill ha
- Jag vet, det var ju jag som lagade den till dig och Nellie innan..

Satt med dom i köket medans jag åt. Pier hade en konstigt hånflin och glansiga ögon. Mamma hade också det där äckliga lilla lömska leendet och halvöppna ögon. Usch. jag var arg och trött och ville bra gå och lägga mig..
Det blev ingen sömn den natten..Mest av oro låg jag i sängen och vred mig. Hörde hur dom strosade runt i lägenheten som två spöken.
Jag tror att Nellie sov hemma, i sin säng.
Morgonen där på satt dom i köket igen.
Jag skulle gå på toa och på toalocket låg det en stor svart pistol...
Ph, jag la den på hyllan, kissade, gick ut och skällde lite.

"ja, men Pier tror att han är förföljd" ...Okej...Suck.

Hörde att Mamma skällde på Pier när jag gått in på mitt rum igen..
Jag ropade på Mamma och frågade när han skulle dra..Det visste hon inte..¨

Mamma stack iväg och skulle "fixa lite grejer"
Hon var borta i en evighet. Timmie kom ner. Tack.
Pier kom in i mitt rum, satt sig på golvet och började vifta med pistolen..Han riktade den ut, mot mitt fönster och sa att grannarna spionerar på oss.
Okej.
Nellie var nog inte hemma, minns faktiskt inte det..
Vet inte hur jag lyckades få den dagen att gå, var mest uppe hos grannen antar jag.,.
Mamma kom och tillslut åkte dom två.
Dagen efter berättade mamma att Pier åkt fasst och fått fängelse, för
att han var efterlyst och hade kört som en dåre!

Han fick fängelse..och slöpptes för  typ ett år sen ((så han satt la i ett år typ)
Han bodde sedan på tolvan med morsan...
Alltså hann han bli drogfri innan han tog sitt återfall och körde ihjäl sig.

Life is A bitch..

Statistik visar att det finns ungefär tre barn i varje skoklass som är barn till missbrukare,
lärare vet Alltid vilka tre.

Varför gör ingen något? Varför har ingen sagt nått?
Alltid har jag fått häjlpla mig själv. Be om hjälp.
Är det inte sjukt?

fattar dom inte att det är fel när en 7 åring kommer till skolan, sketen som fan och utsvulten?

Jävla idoter.





Barnet anpassar sig till situationen och utvecklar olika "överlevnadsstrategier".

De lär sig tidigt att tränga bort egna behov och känslor.

Trots rädsla, besvikelser och ångest är lojaliteten med modern stark.

De får skam- och mindervärdeskänslor.

De uppfattar sin familj som annorlunda och mindervärdig i förhållande till andra familjer.

Barnet skäms över sin mor som bryter mot de sociala normerna.

De försöker dölja för omvärlden vad de skäms för.

Barnet pratar inte så mycket om sin familj och försöker förhindra oanmälda besök och obehagliga frågor.


Känslan av att vara annorlunda och att sakna kunskap om vardagliga händelser leder till osäkerhet.

Barnet saknar erfarenhet av hur människor normalt kommunicerar med varandra .

Barnen går ständigt och är rädda att någon ska upptäcka deras hemlighet.



Under moderns rusperioder ser man ofta att barnen tar hand om hennes uppgifter. Det kan vara omsorg om syskon eller hushållsarbete. Genom att barnen övertar de vuxnas funktioner tar de också på sig ett stort ansvar. Detta är ofta ett ansvar som barn inte har förutsättningar att axla.

Förutom de praktiska uppgifterna ser man också att barnen ofta känner ansvar för sina föräldrar. Det kan röra sig om att trösta dem när de är ledsna, medla mellan dem i konflikter (vuxna). Se till att den som är berusad inte tappar cigarettglöd på mattan eller förvissa sig om att han eller hon kommer i säng på kvällen. Därtill kommer det ansvar många barn känner för att skydda och avlasta modern.

Vad man kan märka är att barn med vuxenansvar ofta kan verka allvarliga och kontrollerade i större bemärkelse. Många av dessa barn utvecklar en låg uppskattning av sig själva. De uppfattar sig inte som särskillt värdefulla för andra människor. De tänker ofta att de måste göra sig förtjänta av att bli omtyckta, uppskattade och älskade. Det kan leda till att de lätt blir beroende av andras erkännande och bekräftelse i livets olika situationer för att känna sig accepterade. Genom att överta ansvar och arbetsuppgifter från andra får de beröm och en känsla av att vara betydelsefulla för andra. De skaffar sig alltså det erkännande de behöver och även bekräftelse.





Mamma. Drogfri













Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!

Jag läser din blogg varje dag!

Du skriver väldigt bra, när du skriver från hjärtat är det bäst! Många skulle behöva läsa din blogg!

Varma goa kramar faster Ann.

2008-07-25 @ 08:52:16
Postat av: Anonym

Hej Liane!

Man blir verkligen illa berörd när man läser hur ni har haft det. Jag vill att du ska veta att jag verkligen har varit orolig för dig Liane. Samtidigt har man känt en otrolig maktlöshet över vad man skulle göra åt situationen. Du ska veta att tanken på att kontakta soc. har funnits där många gånger. Men samtidigt så skulle det kännas som att gå bakom ryggen på er, det var därför jag ville prata med dig först. Jag vet att du sa att allting var bra då och att Camilla inte höll på med droger. Men samtidigt så visste jag ju hur det var. Jag ville så gärna hjälpa dig då men jag visste verkligen inte hur. Det sista jag ville var ju att ni skulle hamna i något fosterhem eller liknande. Jag hoppas att både du och Nellie kan gå vidare och att ni äntligen får ha det bra.

Många Kramar Hillevi

2008-07-26 @ 18:15:20
Postat av: Rebecka

<3



bara så. för du är bäst..

2008-07-27 @ 03:01:26
URL: http://nilssonrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0