Höstsol i parken

One night in Paris. Ja vad ska man säg?
Staden lever, och jag har funnit "min" stad!

Vi, sex tjejer i Paris. Kan det blir bättre?
Vi hade fantastiskt kul och var extremt kulturella.
Nu har man sett hela Paris, från typ flera km höjd och flera mils marnivå.
Undrar just hur många mil vi hann gå under fyra dagar?

Resan dit gick an, jobbigt var natten.. Då vi "sov" på flygplatsen
Men vafan, nån gång skall man väl ha gjort det? Känns lite sådär lagom backpacker-stil för mig!
Varför vi sov på flygplatsen? Jo, för att planet avgick från Sthlm, Nyköping.
Så det var en lång tågresa dit med, men kul hade vi, Tjejerna, vinet och jag!

Taxi till vårat hostel. Hmpf, jaha detta var ju spännande tänkte jag, haha!
Vi delade rum med fyra andra. Eller ja, de flesta av våra grannar sov bara där en natt
så det blev många bekanskaper!

Ut och gjorde stan osäker med korta kjolar och klackar. Ja, för i Paris är alla
så "fina" så där ka man vara finklädd  hela tiden, haha..

Som sagt vi har nog sett hela Paris. Åkte runt i en såndär röd london-buss utan tak ni vet?
Sjuk häftigt. Den dropade av oss lite varstans så vi kunde gå runt och se vad som skulle ses,
sen var det bara att hoppa på bussen igen.
Allt från Louvren, Notre Dame och Eiffeltornet (som vi bodde tio minuter ifrån)

Det har vart många skratt och många promenader, och absolut den bästa resan med vänner jag gjort!

På hemvägen var det snöstorm och allt möjligt kaos. vad vet jag. Men läskigt att flyga är det allt!
Usch då. Väl hemma vadade vi nästan i snö.. Typ..
Tåg osv var försenat så vi kom hem sent på måndag natt.

Borta bra, men hemma bäst.
ja, det stämmer nog.. Kan inte förneka att det var underbart att krypa ner i min egna säng, under mitt
egna duntäcke. mmm

Idag har jag jobbat. Och det har vart en riktigt skitdag. Nästan bokstavligt talat.
But hey, I Love my work...
Ja, dramatik som i cityakuten, relationer som i greys och och humor som i scrubs.
Så är det. Inte. Men ibland kan man alltid låssas :)
Idag har jag vart riktigt på hugget.. När dagen startar med ett ryck så kan det inte bli bra igen, ibland.

Såhär lät vi, Gunilla och jag

G - Man ska alltid linda hårdare vid foten och sen släppa lite upptill, meningen är ju att vätskan ska gå uppåt.
L- Ja.. det vet jag.. Men är det för löst då? (irriterad)
G- Ja, lite med det gör nog inget..
L- Ah, men det kanske hade vart bäst om du hade lindat foten själv då.
(jag råkade tänka högt)
G- Nej men jag tycker du lindar bra
L- Men för löst.. ?

SUCK haha.
Men Gunilla och jag kan vara ett jävligt bra team, och när hon kallar mig lilla gumman och dockan
så smälter mitt hjärta <3



;)





Så härligt att ha internet! Så jävla härligt..



Snart kommer bilderna från Paris..Så håll i er!







I Eiffeltornet, första dagen- då vi gick upp till första etappen!







Jennie







Med våra hörlurar, haha, blir guidade genom Paris, och bilnd lysnnade vi på Bethoven haha





Josefine tänder lju för Jocke i NotreDame kyrkan, som va det finaste kyrkan jag sett!







Rebecka på puben





Fina Josefine





Emma vid Louvren




Full fart!






Celine!





Jag ska på Hard Rock hotel i Paris!






På Hard Rock Café





Josefine




Rebecka





Söta Jennie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0