Rubrik: Psykoser, Kameror och Paris!

En ny dag. Och idag känns det för första gången på många dagar, bra att vakna.
Även fasst Björn ringde och väckte mig.
Nellie fyller år på torsdag och han undrade hur han skulle göra. (alltid jag som är den underbara medlaren, i alla lägen)
Nellie vill inte ha någon som helst kontakt med Björn, vilket är förståligt för alla utan han själv..
Men han har slutat ringa, vilket är bra. Han bor hos sina föräldrar, som är helt dumma i huvudet..
Även mot Nellie.
Dom fattar inte alls varför det ligger kanyler i Björns rum och om har ingen aaaaaaaaning
vad psykosen kommit ifrån.
Dumma, dumma folk!

Nellie vet iaf bättre än så, eller hon vet åtminstonde att hon inte har sin pappa kvar, för den han är idag är en helt annan människa.
Och det är självförvållat från hans sida. Så varför skulle hon vilja ha kontakt med honom?
Finns inte ett bra svar på det! "för att han är hennes pappa" är nog det sämsta svaret, för han är så långt ifrån pappa han kan vara!
Ta ditt anvsar och väx upp människa! Vi skiter i vad det är som gör dig konstig, "medicinerna" "rösterna" eller "knarket".  Same shit, different names.

Så jag rådde han till att inte ringa, men lägg ett presentkort i brevlådan eller nåt...
vad skulle jag säg? Usch! Han kommer aldrig att blir normal igen så att Nellie ha fått
genomgå en krishantering för att bearta sorgen efter Björn. Och han är inte ens död....än
Men, han är inte sig själv. Han är en helt annan person, som ingen vill veta av som kännt han innan.
han är inte på något sätt agressiv eller nått. Men man ser det i hans ögon.. Nån som levt med en psykisk sjuk människa kanske fattar vad jag menar.
Den där jälva blicken..


Jaja,åter till det normala! 
Idag ska jag jobba, det känns bra förutom att jag missar Jennie födelsedagsfest!
Vet inte om jag åker dit efter jobbet.. Sleten, ful och trött och alla är party och har roligt, men jag ska hem och sova.
Och Jennie har ju alla sina vänner där ändå, så det gör nog ingenting!


haha, igår gjorde jag massa små fläter i håret, eller ja, typ 10 st..Och idag ser jag.. Rolig ut. Men jag bjuder på den!:)

Mått dåligt sen min kamera gick sönder. Jag fick den av Jan för inte alls längesen. Och nu är den sönder.
Man ser att den är tappad i golvet, men jag kan helt ärligt söga att jag inte minns att jag tappat den!
För jag måste ju ändå reagerat om jag märkt det direkt. Men jag mräkte att den va sönder nör vi kom till Harrys.
Tog några "tesbilder" (asså, skärmen är helt svart)
Och alla bilder finns där när jag lägger in dom på datorn. 
OCH sista bilden  som togs innan den gick sönder (innan vi kom till Harrys) va på mig. Och jag har inte tagit kortet på mig själv..Så det känsn ÄNNU jobbigare. Det kostar iaf 1000 till 2000 kr att reparera den.
Ungeför så mycket pengar jag redan ligger MINUS denna månaden.
Det betyder även att jag inet kan ha med kameran till underbara Paris, Så.. det suger!!

Är det idag det är kanelbullensdag? Hm, det får nästan bli kanelbullar och mjölk till frukost idag..:)


Nähä, ska kika vidare i alla andras bloggar nu..


Ha en fin dag <3




Sista FÖRSKRÄCKLIGA bilden som togs på mig innan kameran va sönder.
Vem är gärningsmannen? hhahaha!! 
Nej, men han i fotoaffären s att dendär LCD skäremn är så känlig att den
kanske kunnat gå sönder i väskan, om jag tappat den, eller satt mig på den eller nått...
TRAMPAT PÅ DEN? Där kanske vi har det. Äsch det kvittar... Sönder som sönder...:(








Sådär. så gott! Gick till Shell för att se om dom hade bullar :slut, gick till gräna affären för att se om dom hade bullar: Bullar? vadå för bullar? Nej, vi har bara vetelängder. tack och hej.
Så jag fick gå ner till Stålboms och köpa bullar! Josefine expiterade mig och hon hade hört om min nya mössa!
ja, jag kanske inte passar så värst bra i mössa kanske, men man måste ju ha en å söt är den :)
Annars hann vi inte prata så mycket..
Kom hem och värmde bullarna lite, hällde upp mjölk och väckte Christoffer.
Ibland är jag världens bästa flickvän ;D


Nähä, sitter här med massor av lådor jämte mig, mycket är nerplockad...Så jag förstår inte hur dt kan bli så stäkigt ändå?


´Men, okej! Ska städa lite nu..














Christoffer säger att alla kalsongmodeller har strumor i kalsingarna., Är det sant?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0