Fuck it sideways.

Tjabba!

Dagen idag gick bra., Vi fick lite utbildning i om studentenheten och folk från SU (sahlgrenska universitetssjukhus)
kom och berättade om deras sätt att jobba.
Jag bilr alltid inspirerade av eldsjälar, om man nu kan kalla dom det, men iaf..Folk som fortsätter att sträva efter sitt mål trots motgångar och hårt arbete!
Det är mysigt att sitta och lyssna och drömma lite.. .
Hanna och Emma var lysande! Inte ens röda i ansiktet av att prata inför en amssa folk. Inte ens darriga på rösten.
Hu, det hade jag aldrig klarat! Bra jobbat!
Själv satt jag mest och hostade och skämdes.. :S det är så jobbigt för jag kan lixom inte "hosta i armen", så jag hostar i handen och då tycker nog folk att jag är j'tteäcklig som slemmar i händerna och sen tar på allt och sen dricker kaffe
utan att tvätta händerna. Hör och häpna från sjukvårdspersonal!
Oekj, så illa kanske det inte var. Jag är en total jävla expert på att "veta" vad folk tänker om mig..
Ofta har jag kanske fel. Hoppas jag.
Tex att jag är en jävla hypokondriker som tycker synd  om mig själv. För jag är typ det ibland, men det vill jag helst
inte erkänna och då tycker jag det är fel av alla andra att tänka så om mig, haha. Nä, jag är allt för komplicerad
för att umgås med. 
"Det krävs massa psykologipoäng för att orka umgås med mig", som idol-danne sa.

JAJA!

Idag fick jag undan ett tag för jag skulle hämta, och visa runt våra nya USK-studenter..
Bettan följde med...Phew.
Nej, men det gick förvånansvärt bra tycker jag.
Som mormor säger - detta är en prövning!
It sure is.
Jag har ju aldrig haft studenter innan och tvivlar på att jag är en bra handledare, men det ska
jag väl träna upp :)




Smal. Så smal.
Suck. Idag åt jag pizza. "Den var ju gratis"
Smal in my ass...


Jag ringde faktiskt till doktorn i bilen på vägen hem, och hon sa att jag skulle komma direkt
(efter att jag sa att jag arbetade på sjukhuset) nej, okej de va inte därför, dom hade nog bara nån som inte dykt upp.
JAJA (fan va jag tjatar!?)
Jag gick dit, blev stucken i fingern och hade ett CRP på 62.
Det va la inget? Vissa av mina patienter har över 300!
Men efterosm jag vart krasslig väldigt länge så tyckte han inte det var bra, jag har ju åtminstonde en infektion jag inte kan hantera själv, såpass fattade jag la. Men men, han lyssande och lyssnade och tyckte sig höra rassel i ena lungan.
Lunginflammation :O
Fasst jag tar det inte så serious. kan ju knappt vart nåt med det låga CRPt.
Iallafullanfallan var hb:t MYCKET bra!! 133. Aldrig haft så högt. Tvivlar på om jobbets stämmer, sist hade jag ju 109.

WHATEVER.


Brun så brun..
Got damn it!



Jo, så var det ju så att i veckan ska jag jobba min första natt. Spännande va..? Tycker jag allt!

Imorn fyller Jan typ.. 64. Han ska få en ekorrebok av mig. Ni vet väl att Jan "morfar" har tama ekorrar?
Jo, det är sant. Dom kan nästan äta ur hans hans. Imponerande. Igår var där över 30 fåglar,
Två gånger om dagen går han ut och fyller på alla (!!) "matrör" med solrosfrön. Det kallar jag djurvän.


Nog om det..


Bäst att sluta eller hur? Det här svammlet gör ingen smartare.

tack gode gud att Jennie är hemma från Turkiet. oskadd. PHEW!! <3




Host host.....








 

Snygga Hanna, Singel 24 år och hästintresserad. Hon är glad, positiv och väldigt humoristisk, men har även ett djup som ingen annan! Hon arbetar som sjuksköterska och det passar henne som handen i handsken, människokännare som hon är!
Ska man få denna gudinna skall man inte vara för snygg, men rolig och väldigt snäll!

Hahaha ;D






En till snygging! Här har vi Emma..  . .  . :)






Snygga Rebecka, singel hon med. Men säg inte att jag sa det. Hon vill INTE stadga sig!



Ingen av dessa vackra damer behöver såklart min hjälp, så... Ta det inte ..så seriöst







Kloka mormor








Jan fyller snart pensionär men är pigg som en lärka!






Nellie och Liane




En av jans ekorrar.




Snygga Jennie <3








PUSS PÅ ER







Jag och Gustaf.    <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hallå Vännen! Sa ju till dig att du skulle till doktorn=) Visste väl att du hade lite högt CRP, antar att du fick några äkligt stora penicillintabeletter att ta. Tack för att du tyckte vi gjorde bra ifrån oss idag. Du är alltid så positiv när vi hittar på lite nya dumheter. Dig kan man verkligen inte kalla "kärringen mot strömmen" och framför allt tack för att du lagt ut en kontaktannons åt mig=) Love u

2008-10-20 @ 21:12:44
Postat av: Anette

Och du säger att du har en "tråkig" sida!!! Va, man skrattar ju gott åt dina "tok-funderingar" fantasier och allt annat som du skriver om. Tycker att jag har lärt känna dig genom ditt "underbara" sätt att skriva. Du ÄR bäst, Liane!!!! Fortsätt!!!! Pussa på mammas gosse!

2008-10-21 @ 08:35:43
Postat av: Rebecka

Inte en jävel sa det till mig, men jag hittade det själv :p

Hanna hade jag defenitivt satsat på om jag velat stadga mig!



GustaV heter han ;)) Lycka till med första natten, du skulle tagit två på raken för att förstå att det bara är första som är skitjobbig.. Puss

2008-10-21 @ 16:32:05
URL: http://nilssonrebecka.blogg.se/
Postat av: Pim

Sååååå söt kiiise!!

2008-10-23 @ 19:23:44
URL: http://pimgunnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0