Stäng av solen fort (Uppdatering)

Idag gick jag upp klockan 9.00! Man ska ju hinna med att vara lite fuktig* idag..  
Första samtaket kom rfån bemanningen som ville att jag skulle komma in i kväll. Vilket jag inte kunde..
Jobbade igår, och jobbar sen resten av veckan, så det var jag inte så sugen på. Typiskt att det alltid är dagar när man inte kan., Hade gärna gått in några dagar..När det passa mig, haha...:P
Sen har jag ringt till personalavdelningen för att fixa papper och sånt, sen har jag ringt på en lägenhet med.
Synd bara att dom inte svarar...Får ringa igen!


*  (HAHAHHA nu när jag läste igenom såg jag mitt stavfel. DUKTIG ska det stå..Inte Fuktig..låter det står kvar, för det va lite kul, men kan lätt misstolkas...)






Idag skiner solen inte lika fint som igår, så vi får se vad jag ska hitta på..
Nästan skönt för då kan man vara inne och städa med gott samvete.
Usch, jag kanske borde gjort en städblogg? Nivån på denna
blogg är ju typ som en städlogg. Tråkig.
Det händer inte jättemycket just nu, vilket är skönt..
Mamma e stabil, Nellie är stabil, Mormor och Jan är utvilade eter Danmark..
Låt det fortsätt så...

Idag när jag satt mig vid datorn och slog upp aftonbladet blev jag arg.
Det är dumt att läsa tidningen det första man gör.
Det händer så mycket hemskt, så mycket skit..
Man blir överöst med mord och våldtäkter varje dag, av tidningarna.

Man blev skjuten i huvudet
Flicka våldtagen på sjukhus av vårdare
Kille sköt sina svärföräldrar
Barn fick gift i mjölken
Döttrar som mördar sina fädrar.

Ja, vart i helvete är världen på väg?

Och inte nog med det, VARJE dag står det om den här jäääävla bantnigen.
Inte konstigt att folk får ätstörningar!
Man får skärpa till sig för att inte glida in på samma bana..
För vem bryr sig egentligen om ett par extrakilo?
Huvudsaken är väl ändå, som mormor säger, att man mår väl?
Eller?


Ibland önskar jag att jag växte upp i ett annat årtionde...



En dagens förengångs skull kanske?


Dagens Ord:
Du gamla, fria nord
Här på bästa sändningstid får vi ett välserverat styckmord
Varför inte stänga av solen fort
För vi lever inte länge nog för att
rätta till allting dom gjort mot dig
rätta till allting dom gjort mot dig



Högt ovanför gatorna i stan
delas piller ut mot flunsan medan nya planer smids
Ja, dom stora männen har en ny plan
Det är att kriminalisera symtomen medan sjukdomen sprids
Och när jag vaknar
ömmar mina käkar och min panna svettas kallt
Jag försöker hålla hårt i nåt
men jorden vill spricka, det är lava överallt












Du gamla fria nord
Här direktsänds varje våldtäkt, varje razzia, varje självmord
Varför inte stänga av solen fort

























Hej igen!
Nu har jag hållt igång hela dagen... Slängt massa skit, pantat alla petflaskor (!!) och blev lite rikare, handlade...och nu bakar jag bröd!! :D
Första gången jag bakar bröd, så det ska bli spänannde.





Jag imorpviserar alltid rätt mkt, och nu vet jag inte om jag gjort rätt. Men hey, hur svårt kan det va? mmm, gott luktar det iaf!
Köpte gott allrengöringsmedel som jag ska städa med så hela lyan luktar gott..
På Factory träffade jag Björn :O
Man vet aldrig hur han ser ut, men ..thhjjaa, levande var han. Kanske det som räknas.
Men vet ju att hans psykos/zchitsofreni inte försvinner i första taget... Och det gör nog inte hans missbruk heller.
Men det var kul att se han, och han luktade så gott när jag fick en kram..

Ibland saknar jag han, som en gång var min extrapappa.



Björn


 
 
 
 





Oh så jävla mätt jag är. Nyss ätit... Kyckling, oliver, bacon, purjo, grädde +lite passerade tomater. Mmmm, god gryta om jag får säg det själv ;)
Riktigt go dag har det vart. Hann med det mesta..

Nä, nu ska jag snart se Dexter, världens bästa program!









































Kommentarer
Postat av: Hanna

Hallå "Fuktiga" Liane.

Idag har jag jäktat runt på jobbet... fast det va kul, alla va på glatt humör, sviter efter festen? ja jag tror det. Läser i alla fall din städblogg varje dag och tycker det är kul. Kan säga att det är en hel del på jobbet som gör det med, idag fick chefen ett smakprov hahaha så nu får du ta och bli rumsren, nej då tror att hon tål en del. Puss på dig ses snart!

2008-09-22 @ 20:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0