Rubrik? Confused

Nu sitter jag här igen, framför "min" älskade dator.
Datorn är ett bra tidsfödriv när man är rastlös och uttråkad,
men väldigt dåligt tidsfördriv när man känner hur soplukten
sticker en i näsan och säger "dags att städa!?"

Jag ska bara....
BLOGGA!

Nu var det ett tags sen det var klass på mina blogginlägg.
Bläddrar tillbaka och ser hur jag verkligen ansträngde mig för att
få mina blogginlägg i samma klass som Rebeckas ^^,
Jag förstår inte hur människor orkar. Som Blondinbella. hon har 1000 projekt om dagen,
ändå hinner hon alltid med sin blogg.
Usch. Blondinbella. Nä, hon e bra. Men jag framstår som en töntig bimbo när jag säger
att jag älskar hennes blogg. Haha..

Jajja, så vad har hänt de senaste dagarna? Not mutch. Jag har "jobbat"
Eller jag har åtminstonde varit på jobbet, men det har vart SÅÅ lugnt.
Så vad gör man när alla ens patienter är SSS (sköter sig själv)
Jag skall icke klaga, men lite raslös blir man. .

Hör för leden hörde jag någon prata om att vissa presenterar sig som sin arbetsroll.
Och det var med en negativ ton..Så jag var tyst..För jag tror fan jag presenterar mig så.
"Hej jag heter Liane och jag jobbar sjukhus"
Det är coolt ju. Eller?


Nähä..Idag har jag varit med Rebecka. (som jobbar på sjukhus!!)
Hon kom vid tio och vi åt frukost..Mmm, mysigt!
Sen stack vi in till stan för att köpa alla nödvändigheter tills imorgon!
För då jävlar smäller det!
Medicinfesten!!

Lösögonfransar :Check
Push in´s: Check
Glitternaglack: Check
Alkohol: CHECK

SO I´M READY BABY


Typiskt att jag glömde Marias nummer i mitt skåp.. Hm, eftersom hälften av alla mina jobbarkompisar läser min blogg (tack vare Hanna) :P
Så kan väl någon mejla hennes nummer, om ni har det. tack.





Det går mor tristare tider. Hösten och allt vad den har med sig... Lönnfet, blek och torr hy.
Det kan fan inte bli bättre? Speciellt inte nu när vi har våran nya fräscha TV med massa kanaler att titta på.
Vi kan bli feta och bleka ihop, Christoffer och jag..





Hmm...Jag kan typ välja, redan på morgonen, vem jag vill vara idag. Om nån frågar mig hur det är så kan jag glömma allt dåligt och fokusera på det bra och svara "bra"
För vem orkar älta, och vem orkar tänka?
Jag vet inte vad du håller på med, jag kan bara ana. Och min intuition säger att något är fel.
Men vad ska jag göra åt saken?
Och mycket har varit jobbigt med min syster, och mormor och Jan är slut som människor och hela världen är uppochner.
Men vad kan jag göra åt det?
Varför ska jag ägna mitt liv av att må dåligt? Nej. Alla har ett ansvar. Och jag har fan tagit mitt...Till skillnad från vissa.

Do something..







Idag när Rebecka och jag var i stan träffade vi på en kille som heter Jonny. Han ska sälja sin lya och åka till typ Thailand jättelänge.

Jag blir alltid imponerad och avundsjuk på såna människor.
Jag vill också...


Föddes jag med kontroll? 
Jag började gå sent för att jag var rädd för att slå mig.
Jag var alltid försiktig och sa alltid till Alex : spring inte så fort du kan ramla!
Har jag alltid varit en försiktig tönt? Jag tror fan det.
Moppe jag? ALDRIG. Man kan ju faktiskt köra vält..
Cykla mitt i stan? Livsfarligt.. Man kan ju cykla på någon eller bli påkörd själv.
Hoppa över bock på gympan. Jag?  (okej, det är typ fysikt omöjligt för mig, så det beror nog inte på rädsla)
Och itne bara rädsla..Jag är ett jävla kontrollfreak. Måste ha koll, måste ha koll





Men okej. Jag ska nog nörja plugga matte till våren. och sen ska jag nog kanske börja plugga. SEN.
Och vem säger att man inte kan köpa lägenhet för det? Man måste inte alls säja upp sin bostad, göra slut med sin kille och flytta långt bort för att plugga och supa och leva studentliv.
För vill jagd et, egentligen?
Jag vill nog ha min trygga punkt här hemma, och jag vill nog komma hem emellanåt. För jag har, för första gången i mitt liv, en trygg punkt. Mitt hem. Min Christoffer. Och jag trivs nog rätt bra med det..
Kaos är inte länge en vardag för mig och det är rätt skönt...


Got to go. Plikten kallar...


  Im A cowboy baby









Kommentarer
Postat av: Dufwa

Den lilla pojken du träffade på stan är lika rädd som du. Men han måste ta sitt ansvar, han vill vakna upp i Thailand och tänka "Idag mår jag bra.." Jag ska också ta mitt ansvar, snart. Men första ska jag läsa din blogg lite till och sen ska jag somna gott, med vetskapen om att det finns lika rädda människor som jag därute...



Good for me.

2008-09-18 @ 19:15:05
URL: http://dufwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0