2009

Och jag blir snart ännu ett år äldre. Åldersnoja, ja.. Antagligen!

Iallafall, idag har jag vaknat upp hemma i min egen säng. Så skönt!
Men vi har haft det väldigt trevligt i stockholm! Mormor och Jan sov på hotell
och resten av oss knödde in oss hos Jerker!
Första dagen kom vi sent så då tog vi det bara lugnt, softade i hans hängmattor, som
fanns inne i lägenheten. Jao.. Dagen efter var det dags att inte staden! HUHA! Jerker bodde
bara en kvart ifrån city.
Gick en vända på NK och alla närliggande gallerior, besviken på att jag inte
hittde någonting annat än en skjorta å underkläder.. Nu när jag hade julklappspengar
att handla upp och dessutom var i stockholm! Men, vi hade trevligt ändå :)
På kvällen mötte vi upp mormor och Jan på hotellet, sedan gick vi till resturanger..
Hutlösa priser, men det var det värt. Mormor fyllde trots allt 60!
Vi hade väldigt roligt faktiskt, skrattade mycket.. Haha!

Hur lätt är det att välja mellan, lamm, hjort och ren?
FY!  Varför inte lika gärna servera hund och katt?
OKEJ, inte riktigt samma..

Bäää



Av mig och Christoffer fick mormor ett uppstorat fotografi.
På bilden var hon 16 år , och kortet har varit "försvunnet" i alla år..
Min morfar hade haft det, och nu hade Mamma letat upp det.
OH så glad hon blev.
(hon har ofta pratat om detta kort, för det var nån fotograf som tagit det,
då hon skulle bli fotomodell i Paris. Hon blev gravid istället)
Gravid=karriärdödare.
Men det är det nog värt  va? :P



Dagen efter ställde vi klockan, åt en lång och god frukost
gjorde oss iordning och stack till söder, soho där alla coola
människor hänger, haha. DÄR kunde jag verkligen shoppa.
Så nu har jag shoppat mer än jag gjort under hela 2008.
Jeans, tre tröjor, klänning, underkläder.. Ja.
Så jävla nöjd.,
Vandrade i gamla stan, fikade en massa överallt på en
massa mysiga cafeér...

Nyårsafton spenderade vi hemma hos Jerker. Vi lagade specialtacos
med vegetarisk fyllning. Som var för jävla god!
Mormor och Jan var mycket nöja, och vi hade så himla trevligt!
Vid tolvslaget skålade vi i pommac och tittade på alla fyrverkerier!
Lite skillnad från typ 2003 då Liane låg däckad på tullbron, "bortglömd"
av  sin haschrökande pojkvän som då var med en annan brud.
LIVET ÄR LA UNDERBART!?

Wow. Allt är bra nu.. Haha
Denna resan var nyttig. Så underbart att umgås med familjen,
och Christoffer var ju med. Det kunde inte bli bättre!


Det blir nog stockholm i sommar med.
Sett stockholm Boggie?
GÖR DET DÅ! :)



Resan hem gick bra. Lite långtråkig..
Allt hade vart så bra. Å så kommer man hem,...
'Mormor och dom hade haft strömavbrott, så timern
hade inte fungerat, det var 11 grader inne och ALLA
fiskarna hade dött!!
Mamma kom på att hon glömt sin väska 10 mil bort..
Däri hade hon allt, inklusive sina livsviktiga mediciner.
Som faktiskt är.. Ja, livsviktiga.
Så panik, panik. Men det löste nog sig, dom skickar väskan och medicinen
fixar hon idag på morgonen., Men ändå.. Silket kaos att komma hem till.
Hungrig och beställer pizza,  får vänta en och en halvtimma. Så får jag det inte
ens 5 kr billigare., Silka värdsliga problem!




Jajja


Undrar hur Rebecka, Emma och Celine har det?
Jag måste ju ringa och checka läget.
Dom är i Åre och bryter lite ben ;)
Dom har säkert svinroligt, och..
OM jag inte hade vart i stockholm......
Haha ;D
Men det blir fler gånger va?


Jennie har vart en underbar kattvakt, tack <3
Josse har också vart här och sagt hej till min lillla kise..
Skönt att veta att det finns folk som är så snälla...


Det är tydligen poppis att göra en års-resumé?
Alla andra bloggare gör det.

Alla andra bloggare. Ja, blondinbella..
jag får a börja bojkotta hennes blogg nu.
Det är inte okej att man bär päls. Speciellt inte kanin och sälpäls
där men vet hur illa djuren behandlas!!


Kanske borde bli vegetarian också?
Jag har tänkt på det i många år. Men det är svårt att ta steget?
Jerker har tagit steget, han är vegetarian och det funkar ju hur bra som helst? :D


Att producera fram ett kilo ryggbiff tar lika mycket energi, som varje person duschar, i ett helt år!

Så duscha länge, och skippa köttet så är du miljövän!

Right? :)









Ja, får la ta den där resumén sen. Om någon är intresserad.






So long, so long!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0