Älskade ..

..


God Morgon!

Igår när jag la mig hade jag bestämt mig för en sak: sova tills jag vaknar.
Och det gjorde jag, kl: 11.04
Tittdae ut och såg att det åtminstonde inte var grått väder ute.. Kände stressen bubbla, direkt.
Jaha, fint väder, nu MÅSTE jag ut och gå, eller åtminstonde bara gå ut en sväng..
Och jag MÅSTE snart sola och jag MÅSTE laga nån mat men vilken? Och duscha.. Ja
Varför? Varför stressar jag upp mig för allt och ingenting., det är så onödigt. Verkligen en
av de dåliga sidorna hos mig själv. Jag är så trött, känns som jag inte sovit på en vecka..
Så varför inte bara ta det lugnt? Sagt och gjort, satt på en kopp kaffe, in i duschen och nu åär jag fasst vid datorn :)
Då är jag åtminstonde social! Haha..


Igår jobbade jag. Jag fasar alltid för lördagsmorgon på jobbet. Men icke!
Det var helt underbart. Hade en fantastiskt elev med mig (låter som att jag alltid lovprisar
alla mina elever) men hon var härlig. Jag blir alltid glad av folk som är duktiga!
Hon heter Lina, var 21 år och 181 cm lång. jag älskar henne redan! :)
Hon ska inte vara min elev, för hon ska bli sjuksköterska, men hon ville gå lite med en uska.
För det är en vitkig del, tro det eller ej. Många sköterske-studerande kanske aldrig ens har sett
en gammal männsika, och iaf aldrig matat och tvättat någon.
Det är lixom "basic" att kunnde det och en vitkig del av sköterskeyrket också.
Allra minst på helgen när dom får hälja oss stackars uskor som inte kan vända på
tunga patienter själv ;)
Alla syrror på Mava är fantastiska. På sitt sätt. Alla är så duktiga och hjälpsamma.
Mava is the place to be .
Jag hoppas bara att jag får mina anställningsbevis snart... Efter mitt "arga"  mejl
om orättvisa löneskillnader.

Nog om det!

Jag sitter här. Är inte stressad och försöker att må bra. Det är skönt.
Christoffer kom nyss hem, han var upp kl 7 imorse, för att åka till
Halmstad och spela hockey.
Jag älskar Christoffer <3






Det är föresten söndag och jag är inte bakfull.
Christoffer och jag var bjudena hem till Ola&Ickan, Emil, Charlie och Vilma.
Vi grillade, utomhus, i januari! Det var verkligen jättetrevligt, drack glöss och grillade..
Så underbart!
Vi käkade och pratade. Så härligt. Dom är en sån underbar familj. <3
Så vill jag ha det när jag blir.. "äldre" :)
Och Ickan och jag är så lika! Det är också härligt:)
Fick presenter, bla en bok.. Och även fasst jag var så trött så att jag knappt kunde
hålla ögonen öppna, så läste jag. Boken handlade om MIG! Typ ..
Den handlar om hur barn som växt upp i dysfuntionella familjer och svåra tragedier
klarar sig, trots allt.  Alla missbrukar barn sätts i "fack" och många missbrukar barn
blir själva missbrukake. Men man kan göra nått åt saken, och man kan ha nytta
av sina tidiga erfarenheter, senare i livet. Jag vet vad jag ska göra,
jag ska bli psykolog. Och got damn va mkt nytta jag kommer ha av min uppväxt då!
SÅ det så!






Näh, känns som jag flummar ut lite..


ha det underbart!


Kommentarer
Postat av: Ickan

Tack för det Liane. Vi tycker så mycket om dig och Christoffer ni är helt underbara. Kram Ickan

2009-01-25 @ 15:52:45
Postat av: Rebecka

2009-01-25 @ 16:55:14
URL: http://nilssonrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0