Mål = overkliga drömmar?

Idag har jag fått lära mig nått nytt. Inte helt nytt, men iaf att
man kan se saker och ting ur flera perspektiv och synvinklar.
Jag har en extrem åldersnojja. Jag fyller 21. Tjugoett. Och vad hag jag gjort?
Ingenting. Jo, visst.. Men inte av de mål jag satt upp.
Men det jag lärt mig idag är att man måste ha mål. Det är det viktigaste.
Men inte NÄR man ska uppleva målen.
Jag har tex som mål att:


få barn,
utbilda mig
bli rik


och dessutom ha rest
en del innan jag blir 25. But hey, det är bara fyra år kvar. Och om jag sparar till resa nu,
så kanske jag kan komma iväg till canarieöarna om ett år. Mer än så blir det inte.
Men som sagt, om man har kvar målen men skippar att välja en "sluttid" så
lär man sig att slappna av. Att det faktiskt kommer.
För man är inte för gammal förens man ligger i graven. Och det vet man inte när det blir.
Kan ske imorgon. Så man ska njuta av livet, istället för att pressa sig själv hela tiden.
Njut, kev för dagen, carpe diem. Ja, ni vet..

Lättare sagt en gjort?
Ja, kanske. Men det är en tankeställare jag fått iallfall.
För är det egentligen min grej att klättra i berg, vandra omkring i afrika
bland gitiga spindlar och att sova under bar himmel nån stans på andra
sidan jordkliotet. Ja, en liten del av migg vill just det. Men annars så lutar jag nog mer
åt det lyxia. Frihet, lugn och ro, ligga på en sandstrand i thailand och få massage.. mm
Eller varför inte göra både och? Det hade vart nått.
Men.. Man får ju vara realistisk också.


Ja, vi får se vart livet tar mig..



Snart fyller jag år ja. 21. Inget märkvärdigt. Bara gammalt.
Börjar la snart rynkorna komma.
Förlåt alla ni 25+ som känner er gamla nu. För det är ni egentligen inte.
Detta är bara min tolkning av mig själv.
När jag var 13 hade jag också en nojja. Bara för att jag hade parfym
Parfym, det hade väl vara kärringar...Haha, ja så dum man kan va!

Men iofs. När jag va 13 år tyckte jag att dom coolaste grabbarna va dom
som rökte hasch och hade sex.

ja, visst kan man förändras.- People change. Så är det.
Viktigt att veta ;)



Oj. om en timma ska jag ut och gå med Jennie. FAN va stressad jag blev nu.
Ska ju hinna med städningen med. Disken, sovrummet å tvätten. GAH!
Skönt för dom som bor hemma, och för dom som får det fixat. Njut!

Bilprovningen idag. Jag, blond och sminkad, föröskte såklart flörta mig till
lite bättre "betyg" på bilen. Han verkade inte uppfatta detta. Så när han frågade om jag vill
hänga med på en runda för att värma upp motorn tackade jag nej.
Flörtade vidare med dom andra grabbarna. men icke sa nicke.
Och nu står jag här med 500 kr och utgifter på minst 2000.
VAD HÄNDER!?

Jag HATAR att vara fattig. HATAR!



Ska ha fest på lördag. Välkomna efter 21 , välkommna alla ni som vill komma på festen-
För de övriga gästerna är det klockan 19 som gäller.
Övriga gäster = dom jag har råd att bjuda på mat.




Nähä, dags att ta en riktig rush nu!




Jobb imorn igen. Så vart de me de ;) Phew.








Josefine. Den duktigaste av alla! hon börjar snart sina studier, På riktigt!!
jag önskar dig all lycka med ditt studerande, och jag vet att det är du som
får vara lärarare till mina barn när dom kommer till skolan!! <3






jag älskar dig <3









Hej. Nu har jag vart hemma en liten stund, eftersvettas fortfarande haha!
Jennie och jag gick en rejäl promenad!! Så härligt. Hoppas det blir en vana,
att vi går ihop.. Tråkigt att gå ensam.
Jennie är underbar. Hon är nog den snällaste jag känner. Hon är inte det minsta
egoistiskt och hon är så omtänksam och ödmjuk!
Fasst Rebecka är också rätt snäll <3 Och Emma, Josse och Celine med... :)
Jag är nog den elaka av oss. Jag och Josse.
Hahaha. Nej, det är nog bara jag..
Jag kan vara sarkastisk och egoistisk när det inte passar. Och jag har ett humör..
som ibland går ut över vissa. Härom helgen var Rebecka mitt och Chris "skilsmässobarn"
Hon suckar nog just nu, när hon läser raden.
Fy vad vi kan bråka. Så onödigt. Varför är jag så elak?

Är jag kanske inte nöjd med mig själv? Hm. Jag jobbar på det!


Jag funderar på att plantera lite blommor. Typ till hösten. Nej... Det är ju vår snart?
Hur gör man, vilka blommor ska man ta och .. ja, hur gör man?





Ett körsbärsträd hade väl varit fint?








Kolla va fint!








Magnloian är favoritblomman, Kan jag plantera en sådan tror ni?



Eller vad har man i rabatten, närmast husväggen? Hmmmm, Tips tack!






Jag... I wish









Här var jag normal i kroppen, Det är mitt mål. Att bli sådör lagom smal igen.-
Inte sådär lagom tjock.. Som jag är nu.
vad tycks om dom lösaktiga kläderna? hahaha'
'





Äppelkinder och ballongkjol. Såhär såg klänningen ut, som jag hade på juldagen.






Så jävla bra! hahahhahaa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt att drömma, och ha mål! För den dan du inte har några drömmar eller kanske ouppnåeliga mål...då är du gammal och trött!Var bara noga med att tänka på att alla drömmar kanske inte kommer att slå in. Men, va katten..drömmar kostar ingenting (än så länge är det skattefritt!!)och medans du planerar så har du roligt!!! Fortsätt vara du ,Liane,det behövs fler såna som du1 Var rädda om varandra,ta tillvara på tiden som är NU!!!! Kloka ord från svärmor.(som fortfarande drömmer!)Kram

2009-01-14 @ 17:16:24
Postat av: Hanna

Jag äter choklad och skiter i bikini sommar -09...

Pöss

2009-01-14 @ 22:07:50
Postat av: Rebecka

Jag suckade FAKTISK när jag läste meningen. =))

Jag kan hjälpa dig att plantera ett träd! :D

Idag sken solen så underbart, hoppas att våren är på väg nu!! =)) Ses på lördag, puss

2009-01-15 @ 16:29:19
URL: http://nilssonrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0